In onze serie ‘Een dag met…’ kijken we steeds één dag mee met een van onze medewerkers van Human Care. Deze eerste keer kijken we mee met accountmanager Nynke Kemper. Hoe ziet een werkdag er voor haar uit?

05.45 uur

Ik ben een vroege vogel en houd ervan om de tijd te hebben in de ochtend. Mijn wekker gaat dan ook vroeg, want met een dochter van 3,5 jaar, een puppy van 4 maanden en een gezonde leefstijl (lees: havermout ontbijt en sla als lunch) heb ik de tijd wel nodig.

7.30 uur

Als iedereen gewassen, gestreken en gevoed is springen we in de auto en lever ik mijn kroost af bij de oppas. Vanaf dat moment start mijn werkdag en rij ik richting Vierhouten. Dit is voor mij niet naast de deur, dus meestal luister ik in de auto nog een podcast of pleeg alvast wat telefoontjes.

8.30 uur

Aangekomen op kantoor loop ik altijd even over de afdelingen Customer Service en Service heen om iedereen hallo te zeggen en een paar vragen te stellen. Ik vind het erg belangrijk om korte lijntjes te hebben met mijn collega’s binnen en ik investeer graag in deze goede samenwerking. Zij zorgen er namelijk voor dat ik mijn klanten optimaal kan bedienen.   

8.45 uur

De dag begint vandaag met het inplannen van relatiebezoeken met instellingen en dealervestigingen. Als accountmanager regio Zuid ben ik verantwoordelijk voor het relatiebeheer. Doordat ik recent gestart ben bij Human Care (oktober ‘20) zijn veel relaties nog nieuw voor mij. Bij het eerste contact vraag ik altijd welke rol en werkzaamheden mijn relatie heeft en hoe het contact met Human Care tot nu toe wordt ervaren. Daarnaast vertel ik over de inhoud van mijn functie en hoe ik de samenwerking voor de toekomst graag zou zien. Ik benoem dat ik vanaf dit moment de vaste contactpersoon vanuit Sales ben. Ook geef ik aan dat zij mij altijd kunnen bellen, met uitzondering van vrijdag, want dan hebben mijn dochter en puppy de hele dag mijn aandacht.

9.30 uur

Vandaag staat er een twee uur durende producttraining op de planning. Wij hebben ons portfolio uitgebreid met een nieuwe generatie mobiliteitshulpmiddelen en vinden het erg belangrijk om door middel van intercollegiale toetsing kennis met elkaar te delen en casuïstiek te bespreken. Zo zoeken we met elkaar de diepgang op en koppelen we input uit de markt aan elkaar terug.  

12.00 uur

Vanmiddag heb ik, samen met mijn collega Romy Toonen, een afspraak bij een zorginstelling in het zuiden van het land. Zij hebben voor een afdeling twee nieuwe Diana II 4ESB tilliften besteld en wij gaan aan vijf ergotherapeuten gebruiksinstructies geven over dit hulpmiddel. Ter voorbereiding op de training heb ik een productpresentatie gemaakt waarin alle USP’s en specificaties van de tillift staan.

We eten in de auto en tussendoor krijg ik een telefoontje van de binnendienst of ik contact op wil nemen met een adviseur van de gemeente. Zij hebben drie inwoners met een plafondsysteem in huis. Om jaarlijks keuringen uit te voeren is het verzoek om een raamovereenkomst af te sluiten. Ik bel ze gelijk en geef aan dat ik deze week een concept zal toesturen.

14.00 uur

We worden hartelijk ontvangen in het zuiden en nemen plaats in de onderzoeksruimte. In de huidige coronatijd is een rondleiding niet mogelijk. De ergotherapeut die ons heeft ontvangen vertelt echter uitgebreid hoe het op de afdeling gaat en tegen welke uitdagingen ze aanlopen. Voordat we de training starten brengen Romy en ik samen met de ergotherapeut de behoeftes voor vandaag in kaart.

een dag met accountmanager nynke kemper

Wij stellen vragen zoals: Welke transfers maken jullie? Hoe gaat het aanbrengen van de tilband? Waar hebben jullie ondersteuning bij nodig? Door deze situatieanalyse krijgen wij een beter beeld van de behoeftes die de zorginstelling heeft en waar wij bij kunnen helpen.

15.00 uur

De overige ergotherapeuten komen één voor één binnen en we krijgen nog een kop koffie. Als iedereen er is stellen we ons aan elkaar voor en kan de training beginnen. Ik geef de presentatie en Romy vertaalt mijn informatie gelijk, door het fysiek op de lift te tonen. Als we het inhoudelijke deel hebben gehad houden we een kort vragenrondje. Daarna is het tijd om fysiek met de liften en de tilbanden te gaan trainen. Romy en ik doen het eerst een keer samen voor. Wij laten zien hoe je de tilband aanbrengt en geven hierbij ook advies over waar je op moet letten als het gaat om zo prettig mogelijk cliënt contact en een ergonomische werkhouding. Als de tilband zit rijden we de lift aan en laten zien welke kantelposities mogelijk, maar vooral ook gewenst zijn, voor een zo comfortabel mogelijke transfer.

16.00 uur

Nu is het de beurt aan de ergotherapeuten om te gaan oefenen. Zij gaan enthousiast aan de slag en de gegeven instructies worden uitstekend uitgevoerd. We sluiten de training af met een feedbackronde. Deze input is voor ons altijd bruikbaar om voor een volgende keer mee te nemen. Tot slot bedanken we elkaar voor de fijne training en ik spreek af over twee weken te bellen om te horen hoe de liften in de praktijk bevallen.

16.30 uur

Voldaan lopen we terug naar de bus, onze werkdag zit erop. Ik zet Romy halverwege af op de carpoolplaats en rij zelf door naar huis. De bus breng ik morgen wel terug naar Vierhouten.

18.00 uur

Als ik thuiskom word ik enthousiast opgewacht en staat het eten al op tafel. Fijn om na deze leuke werkdag te zien dat alles thuis ook goed is verlopen.

Dit was de dag van Accountmanager Nynke Kemper. Kennismaken met Nynke of ook behoefte aan een productpresentatie? Neem dan contact met ons op!