Een dag met… Key Account Manager Yvonne van der Heide

 

Een nieuwe bericht in onze serie ‘Een dag met…’. Vandaag kijken we een dag mee met Key Account Manager Yvonne van der Heide. Hoe ziet een werkdag bij Human Care er voor haar uit?

7.00 uur

De wekker gaat en ik spring uit bed. Ik heb een soort aan-uit knop en heb meestal meteen een goede vibe om de dag te beginnen. Ik voel na de lange fietstocht van gisteren nu wel mijn spieren. Na het douchen voelt dit alweer beter. Mijn 3 puberzoons liggen nog op bed. De jongste heeft binnenkort eindexamens maar maakt voorlopig nog niet zo’n haast met leren. Ik geloof dat wij als ouders meer last hebben van examenstress dan hij…..
De oudste van de tweeling is vrij. Zijn tweelingbroer heeft vandaag zijn WFT basis examen. Hij heeft zo goed geleerd dat hij dit vast gaat halen. Ik zal voor hem duimen.

8.00 uur

De reis naar mijn werk gaat vanuit Ugchelen dwars over de Veluwe naar Vierhouten toe. Heel soms kom ik een ree of hert tegen. Gisteren kwamen we nog een hele roedel zwijnen tegen met jonkies. Vandaag ben ik alleen auto’s tegen gekomen. Maar de natuur blijft iedere dag weer prachtig.

8.30 uur

Eerst maar eens starten met de inkomende mail afhandelen. Ik begin met het achterhalen van de status van een speciale orderaanvraag. Die is gelukkig onderweg en kan nu gemonteerd worden en naar de klant worden gestuurd. Verder handel ik wat aanvragen af voor prijsopgaven en vragen over de levering van onze nieuwe kolomlift Lexa Pro II.

10.30 uur

Nu de meeste mail is afgehandeld ga ik de geplande telefoongesprekken uitvoeren met een aantal dealers en klanten om de nieuwe portfolio van Human Care door te nemen. In het algemeen wordt deze zeer goed ontvangen. Op een aantal vlakken leveren we een goede toegevoegde waarde en dit wordt zeker opgemerkt en gewaardeerd. Fijn om te horen, het is altijd prettig als sales afdeling zijnde wanneer je een onderscheidende portfolio kunt bieden.

11.00 uur

Komende anderhalf uur heb ik gepland om de account plannen voor onze dealers bij te werken. Door de groei van Human Care en de introductie van onze nieuwe portfolio hebben wij een aantal wijzigingen doorgevoerd. Hierdoor hebben we weer alle ruimte om – zodra de regels worden versoepeld – een roadshow te doen langs alle vestigingen. Want onze nieuwe til- en transferhulpmiddelen moet je zelf ervaren en zien, dat werkt toch altijd beter dan online of van een folder. Wij hebben er zin in, en zijn al een plan-de-campagne aan het maken voor zodra het weer kan.

12.30 uur

Tijd om een hapje te eten. Daarna kijk ik of de showroom in orde is. Die ziet er gelukkig perfect uit en alles is aanwezig wat we straks nodig hebben voor het ontvangen van bezoek.

13.00 uur

In de planning staat het verder invullen van ons plan van aanpak voor fleet- en assetmanagement. Het doel hiervan is om het gangbare zoeken naar middelen bij de zorg- en verpleeginstellingen van onze klanten te voorkomen. Ik heb zelf jarenlang in de ICT gewerkt en heb aan de wieg gestaan van het opzetten van software asset management. Nu zie je dezelfde behoefte in de zorg ontstaan, maar dan op het vlak van het verkrijgen van optimaal inzicht in de beschikbaarheid van hulpmiddelen.

Stel je nu eens voor dat je altijd weet waar al je hulpmiddelen zich bevinden in je organisatie, dat je precies weet hoe vaak deze worden gebruikt, wanneer ze voor het laatst zijn gekeurd, onderhouden en gereinigd? Dat zou toch ideaal zijn? En dit zijn nog maar een paar facetten van wat er allemaal mogelijk is. Zoals gebruikersinstructies bekijken per apparaat, precies weten wat de capaciteit van de accu is en zo verder.

Door de beschikbaarheid te vergroten door effectief gebruik worden de kosten van nieuwe aanschaf verminderd. Zo kunnen we zorg beter inplannen, dat betekent meer uren voor de cliënt, door minder zoektijd naar hulpmiddelen. Ook verkleinen we onze ecologische voetprint door beter met onze materialen om te gaan, denk aan geen spullen kwijtraken, verkeerd of niet inzetten en optimaal kunnen her verstrekken van hulpmiddelen.

We zijn druk bezig om dit intern verder op de rit te krijgen zodat we helemaal goed voorbereid zijn om op korte termijn de eerste pilotprojecten te gaan doen samen met onze leverancier.

Ondertussen appt mijn zoon me trots dat hij met 91% goede antwoorden geslaagd is. Grote glimlach op mijn gezicht!

15.00 uur

We ontvangen, met inachtneming van alle RIVM-maatregelen, een van onze dealers. In onze grote showroom is voldoende afstand houden geen enkel probleem. Onze hele nieuwe portfolio staat daar gereed om aan deze product specialisten te laten zien.

Ze zijn enthousiast over de mogelijkheden en het vele maatwerk wat met onze douchestol Dolphin II mogelijk is. Het tilvermogen van onze nieuwe kolomlift Lexa Pro II is ongeëvenaard en de enige in de Nederlandse markt die vanaf de grond gemeten tot aan het bevestigingspunt waar het juk aan bevestigd is kan tillen, maar liefst tot twee meter en 17,5 centimeter hoog. Dat vind ik zelf behoorlijk hoog en dat vond onze klant dus ook. ‘Dit is een enorme value add en imposant’, waren hun woorden. Altijd weer fijn om te horen.

Ook onze nieuwe actieve tillift is door zijn fraaie en compacte vormgeving positief door hen ontvangen. Men vond het prettig dat zowel mensen met een geringe lengte tot lange mensen met 1 apparaat kunnen worden bediend. Ook de hele range van onze nieuwe passieve tilliften kon hun goedkeuring zeker wegdragen. Al met al was dit een geslaagde kennismaking met onze nieuwe producten.

17.00 uur

De laatste aantekeningen opslaan, acties in mijn agenda zetten en dan sluit ik de dag af.

18.15 uur

Na nog even wat boodschappen te hebben gedaan ben ik weer thuisgekomen. Onderweg werd ik al gebeld door mijn jongste zoon ‘wat gaan we eten’? Altijd weer een belangrijk thema voor een hongerige pubermaag. Roergebakken groente met kip en volkorenrijst. Het kreeg gelukkig zijn goedkeuring. Na het eten ben ik nog langs mijn vader geweest die in een verzorgingstehuis zit. En daarna heb ik een aflevering gekeken van mijn favoriete serie op Netflix. Weer een fijne dag achter de rug, op naar morgen!

Dit was de dag van Key Account Manager Yvonne van der Heide. Lees ook de dag van onze collega’s.